تبلیغات
ادرس جدید www.fun3da.mihanblog.com - راه طلایی برای كاهش درد پریود

ادرس جدید www.fun3da.mihanblog.com
 
script type="text/javascript" src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">

راه طلایی برای كاهش درد پریود

دردهای پیش از پریود(قاعد گی) یكی از شایعترین شكایات خانمها درطول این دوره می باشد ، همچنین تغییرات خلق و یا احساس فقدان انرژی گاهی به حدی است كه فرد را از انجام زندگی روزمره عاجز مینماید.
البته از جمله راههای درمانی توصیه شده توسط پزشكان مصرف قرصهای ضدبارداری و مسكن است كه شاید خیلی از شما مصرف كرده باشید اما در این مقاله ما به چند توصیه غیر دارویی كه توسط دكتر مائو پزشك مشهور طب چین نوشته شده است جلب می نماییم.

1- اسیدهای چرب اساسی بیشتری مصرف نمایید :
مطالعات زیادی نشان داده، كه مصرف این اسید های چرب كه عمدتا در غذاهایی مانند ماهی های آبهای سرد مثل سالمون و همچنین آجیل ها مثل گردو ، بادام و یا دانه هایی مانند كنجد و قلوس وجود دارد،سبب كاهش علائم دیسمنوره (علائم قبل از قاعدگی)می گردد.


2-غذاهایی كه باید یك هفته قبل از شروع قاعدگی مصرف نمایید:
یك هفته قبل از شروع پریود بهتر است ازاسفناج(می توانید آنرا بخارپز كرده وبا ماست میل نمایید كه بسیار هم خوشمزه است)
،تمشك وگردواستفاده كنیدوهمچنین از زعفران ،رازیانه ، ترخون ،تره فرنگی، موسیر،فلفل سیاه ،دارچین و پوست پرتقال بیشتری در موقع طبخ غذاها استفاده نمایید.


3-از چای های زیر استفاده نمایید :
چایی بابونه ، سنبل الطیب و گل گاوزبان، تمشك وسرخ ولیك در كاهش درد وایجاد آرامش در شما بسیار موثرند.هریك از این دم كرده ها را می توانید بطور مجزا تهیه وبه دلخواه خود مصرف نمایید. لازم به ذكر است كه این چای های گیاهی... ادامه مطلب را ببینید

راه طلایی برای كاهش درد پریود

دردهای پیش از پریود(قاعد گی) یكی از شایعترین شكایات خانمها درطول این دوره می باشد ، همچنین تغییرات خلق و یا احساس فقدان انرژی گاهی به حدی است كه فرد را از انجام زندگی روزمره عاجز مینماید.
البته از جمله راههای درمانی توصیه شده توسط پزشكان مصرف قرصهای ضدبارداری و مسكن است كه شاید خیلی از شما مصرف كرده باشید اما در این مقاله ما به چند توصیه غیر دارویی كه توسط دكتر مائو پزشك مشهور طب چین نوشته شده است جلب می نماییم.

1- اسیدهای چرب اساسی بیشتری مصرف نمایید :
مطالعات زیادی نشان داده، كه مصرف این اسید های چرب كه عمدتا در غذاهایی مانند ماهی های آبهای سرد مثل سالمون و همچنین آجیل ها مثل گردو ، بادام و یا دانه هایی مانند كنجد و قلوس وجود دارد،سبب كاهش علائم دیسمنوره (علائم قبل از قاعدگی)می گردد.


2-غذاهایی كه باید یك هفته قبل از شروع قاعدگی مصرف نمایید:
یك هفته قبل از شروع پریود بهتر است ازاسفناج(می توانید آنرا بخارپز كرده وبا ماست میل نمایید كه بسیار هم خوشمزه است)
،تمشك وگردواستفاده كنیدوهمچنین از زعفران ،رازیانه ، ترخون ،تره فرنگی، موسیر،فلفل سیاه ،دارچین و پوست پرتقال بیشتری در موقع طبخ غذاها استفاده نمایید.


3-از چای های زیر استفاده نمایید :
چایی بابونه ، سنبل الطیب و گل گاوزبان، تمشك وسرخ ولیك در كاهش درد وایجاد آرامش در شما بسیار موثرند.هریك از این دم كرده ها را می توانید بطور مجزا تهیه وبه دلخواه خود مصرف نمایید. لازم به ذكر است كه این چای های گیاهی در واقع گنجینه های علم پزشكی شرق است كه به ما به ارث رسیده وبا مصرف بجا می توانید از آنها بسیار بهره ببرید.


4- مكملهای منیزیوم مصرف نمایید :
در بعضی از خانمها به دلیل كاهش سطح منیزیوم خون ، دچار دردهای پیش ازقاعدگی می گردند ، لذا توصیه می گردد، یك هفته قبل از پریود، شروع به مصرف روزانه 500 میلیگرم به علاوه 50 میلیگرم ویتامین B6 نمایید كه بسیار در كاهش دردو گرفتگی های زیر شكم بسیار مفید است.


5- یك لیست تهیه كنید:
حتما تا حالا متوجه شدید كه یك هفته قبل از پریود به بعضی غذاها حساسیت و واكنش نشان می دهید و گاهی سبب تشدید ناراحتی
شما در طول دوره قاعدگی می گردد، لذا به شما توصیه می كنیم تا لیستی از این غذاها تهیه نموده ودر دوره های بعد از مصرف آنها خودداری نمایید


6-تمرینات ورزشی وفكری انجام دهید:
برخلاف گذشته كه توصیه به استراحت می شد اما در طب چینی توصیه به انجام ورزشهای فیزیكی و فكری آرام و در حد متوسط می گردد(مانند ورزشهای تایی چی ، یوگا ). این سبب می گردد تا شمادر آرامش و تعادل بیشتری به سر ببرید.


7-از خوردن نمك، الكل، كافئین، و........خودداری نمایید :
ممكن است شما نسبت به خوردن این مواد اشتیاق زیادی داشته باشد اما باید بدانید كه بسیار در تشدید مشكلات شما موثرند واگر واقعا نمی توانید در برابر آنها مقاومت كنید، حداقل مصرف متوسط و كمی از آنها داشته باشیدویاشكلات بخورید!


8- نفس عمیق :

در مواقعی كه بسیار كلافه و مضطربید، پنج باراز راه بینی نفس عمیق بكشید و بیرون دهید ، خواهید دید كه در تخفیف درد وعلائم شما بسیار موثراست







طبقه بندی: روانشناسی، 
نوشته شده در تاریخ جمعه نوزدهم آذرماه سال 1389 توسط داف بندر
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگ

خدمات وبلاگی ها

قالب وبلاگ